duminică, 20 noiembrie 2011

Baigli cu mac

Nu pot sa spun ca imi plac cozonacii, poate proaspat scosi din cuptor cu un pahar mare de lapte, dar altfel ma pot lipsi linistit de ei de sarbatori. Totusi daca e sa fie, sa fie cu mac si dupa ce am incercat aceasta reteta sa fie neaparat Baigli.

Am facut din:
500 gr faina
250 gr unt
2 galbenusuri
1 drojdie
200 ml lapte
150 gr zahar
coaja de lamaie
sare

Am facut o maia din drojdie, 1 l-ta zahar si putin lapte cald, dupa ce a crescut am cernut faina, am adaugat maiaua si restul ingredientelor (untul topit si racit la final) si am framantat un aluat care se desprinde usor de pe maini si marginile vasului. Nu necesita o framantare indelungata.

Am lasat coca cca 20 de minute sa se odihneasca si am facut intre timp umplutura din:

200 ml lapte
2-3 pliculete vanilie
150 gr zahar
400 gr mac macinat
2 albusuri

Am pus laptele la fiert, apoi am adaugat zaharul si vanilia si am amestecat bine pana s-a topit tot. Am adaugat macul si am amestecat pana s-a intarit putin crema. Am luat de pe foc si am lasat la racit. La final am incorporat si albusurile batute spuma incet cu paleta.



Am impartit aluatul in 3, le-am intins pe rand, le-am uns cu crema de mac si le-am rulat. Am asezat ruladele in tava pe hartie de copt, le-am intepat cu furculita si le-am uns cu galbenus cu lapte. Le-am dat la cuptor la 160  pt aproximativ 40 de minute.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu