marți, 15 noiembrie 2011

Tort cu urda si nuci

Zilele trecute am poftit la clatite cu urda. Am dat iama la piata si am achizitionat numaidecat un kg din ricotta autohtona, proaspata si aromata. Din 600 de gr. am executat pe loc clatitele, care va zic au fost minunate si calde si reci. Postarea de azi insa nu se leaga de clatite, ci de ce am facut din cantitatea ramasa de urda.
Am luat asa:
150 de gr de unt pe care le-am frecat bine cu 150 gr de zahar. Am adaugat apoi galbenusul a 5 oua si dupa omogenizare am mai incorporat 40 de gr faina, 150 gr nuci tocate, 150 gr urda si la final cu o paleta albusurile oualor batute spuma.
Am dat aceasta compozitie la cuptor in forma de tort la foc mic spre mediu pentru aprox 40 de minute.
Dupa ce s-a racit blatul am facut o crema din 400 de gr de urda, 200 ml frisca batuta si 100 ml limoncello.


Am umplut si decorat tortul (cam de mantuiala pentru ca eram nerabdatori sa il mancam). Este foarte bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu