duminică, 11 septembrie 2011

Prajitura cu lamaie

Cea mai buna prajitura cu lamaie ar trebui sa scriu. Am tot cautat pe net o reteta care sa aduca cu ce imi doresc de la o prajitura atunci cand spun "lamaita". Greu dom'le. Am scotocit zile intregi, dar nu m-am lasat batuta, e prajitura preferata a sotului meu, iar cele din comert nu au acel je ne sais quoi.
Intr-un final am descoperit aceasta reteta aici si cum mie imi place tot ce e cu mascarpone, am zis sa incerc.

Avem nevoie de:
9 oua
9 lg faina
9 lg zahar
esenta de vanilie

Batem spuma albusurile cu zaharul, apoi adaugam galbenusurile si esenta. Faina o incorporam la final amestecand incet cu o spatula de jos in sus. Din acest amestec coacem 3 foi (de fapt sunt trei blaturi subtiri, daca aveti tava mica ies si 4.

Pentru crema:
400 ml frisca lichida
5 galbenusuri
250 gr mascarpone
200 gr zahar
1-2 lamai
vanilie
1  plic de gelatina

Punem la fiert galbenusurile cu zaharul pe bain marie, cand da in clocot adaugam plicul de gelatina hidratata in 50 ml apa. Dupa ce s-a racit mixam  impreuna cu mascarpone, frisca batuta, sucul de lamaie si vanilia.
Lasam  la frigider putin si asamblam prajitura. A fost extrem de gustoasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu