marți, 6 decembrie 2011

Fursecuri pentru St. Nikolaus

Ce pot sa spun, sunt un cookie monster. Desi niciodata nu mi-au placut fursecurile sau prajiturile uscate, fara crema si nici nu cumparam niciodata asa ceva, acum ca am experimentat un pic, ma declar fan. Sa nu mai zic ca facutul lor e fun, fun, fun, mai ales daca aveti copii care vor sa "ajute un pic"ca al meu.
 Am folosit pentru aceste fursecuri cu crema caramel urmatoarele:

400 gr faina
1/2 l-ta praf de copt
120 gr zahar
250 gr unt
aroma rom (2 lg)
1 ou

Eu pentru fursecuri intotdeauna bat bine untul la temperatura camerei cu zaharul (facut pudra), apoi pe rand adaug celelalte ingrediente lichide, iar la final cele solide. Framant bine si invelit in folie transparenta dau la frigider pentru 2 ore.
Cand scoatem aluatul intarit din frigider, il mai framantam o data, intindem pe blatul presarat cu faina (cca jumatate de cm) si taiem formele dorite. Le asezam pe tava tapetata cu foaie de copt si dam la cuptor preincalzit la 170 C pt 5-10 minute. Dau astfel intervalul deoarece timpul exact depinde de cuptor, ideea e sa prinda doar putin culoare si se pot scoate.

Crema este luata de pe e-retete si inbunatatita cu nuca:

70 gr unt
200 gr zahar
180 ml frisca nebatuta
1 varf cutit sare
1 lingurita esenta vanilie
150 gr nuca tocata sau macinata

Cantariti toate ingredientele ca sa le aveti la indemana, in timpul prepararii sosului nu aveti voie sa va indepartati de tigaie sau sa o luati de pe foc. Intr-o tigaie topiti untul pe foc mediu spre mic. Cand e topit complet adaugati zaharul si amestecati ca absoarba untul. Continuati sa amestecati din cand in cand pana cand incepe sa fiarba, adica apar bule mari la suprafata. Dureaza cca. 3 minute. Zaharul nu este complet topit, se mai simte cu lingura, dar e ok asa. Adaugati toata frisca o data si amestecti repede cu un tel. Cresteti putin puterea focului sub tigaie si continuati sa amestecati pana incepe sosul sa fac spuma deasupra. Dureaza cca 2 minute pana sosul incepe sa fiarba. Dati focul iar la mediu spre mic si lasati sa fiarba inca cca 4 minute pana sosul incepe sa se ingroase un pic.La final am adaugat nuca macinata si am lasat crema sa se raceasca total. Daca o faceti chiar cand bagati aluatul la frigider, aceasta are timp sa devina numai buna de lipit fursecurile.


Am lipit cate 2 fursecuri cu crema si i-am ornat cu ciocolata topita si/sau razuita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu